
În aria maşinilor de spălat se produce şi miracolul. Acel ceva mult căutat este găsit într-un coş de rufe. Ce căuta până la urmă personajul? Copilul său pe care dezastrul din casă a făcut-o să uite pe unde l-a lăsat. Mesajul pe care Ikea vrea să îl transmită astfel este: să faci ordine folosindu-te de dulapurile lor, dacă nu de dragul tău, măcar de dragul celorlalţi.
Admitem nevoia de exagerări în promovare, însă trebuie stabilită o limită. Ikea ne invită să le cumpărăm mobilierul, să devenim mai ordonate pentru că s-ar putea să ne trezim în postura de mame care îşi pierd copilul prin casă. Reclama se bazează pe un element cheie: grija. Suntem educate într-o etică a grijii, aşa cum reclama de la Ikea exemplifică (fă ordine dacă nu de dragul tău, măcar de dragul celorlalţi). Cât de corect este, însă, să fie aruncată “presiunea” ordinii, a grijii asupra unui singur sex? Chiar dacă, să presupunem, reclama de prezintă o mamă singură, copleşită de sarcinile zilnice, era nevoie de un mesaj ce poate fi interpretat ca “fă ordine, altfel nu vei fi o mama bună, vei uita de copilul tău"?
Realitatea ne spune că, din păcate, femeile,în mare parte, sunt cele cărora le revine sarcina de a avea grijă de ordine şi curăţenia căminului, însă situaţia nu trebuie promovată, întărită şi prin intermediul reclamelor. Credem că Ikea ar fi putut alege o altfel de prezentare, alta decât imaginea prea mult ironizată de mamă uitucă şi iresponsabilă.
Puteti urmari reclama aici.
Oana V.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu