În postările de până acum am vorbit foarte mult despre
tratarea femeilor ca obiecte în reclame. Odată cu noua campanie Danone Cremosso
putem vedea cum şi bărbaţilor li se aplică, uneori, acelaşi tratament. Danone
se află la a doua astfel de campanie. Anul trecut ni se ofereau la alegere Domnul Tartă cu Lămâie şi Domnul Tiramisu.
Cu două sortimente noi de Cremosso ieşite pe piaţă, Danone a
decis să înceapă o competiţie de gusturi, folosindu-se de asocierea noilor
iaurturi cu două modele masculine. Suntem invitaţi să şi votăm în cadrul
competiţiei gustul care ne-a sedus.
De
fapt întrebarea ar fi votăm gustul sau modelul la care probabil ar trebui să ne
gândim atunci când ne alegem sărutul de ciocolată cu mentă sau cel de caramel.
Am văzut de-a lungul reclamelor pe care le-am analizat până
acum femeia-maşină, femeia-tort sau femeile jucării, însă, Danone ne-a dat
ocazia (deşi am vrea să nu mai avem astfel de ocazii) să observăm ceea ce numim objectification de cealaltă parte, a bărbaţilor puşi “în vitrină”, ale căror
aspect fizice sunt supuse judecăţii (şi spunem asta pentru că Danone ar fi
putut la fel de bine sa lase iaurturile să “vorbească de la sine”).
Tratarea ca obiecte este mai des întâlnită în cazul
femeilor, însă, aşa cum am subliniat şi la început, bărbaţii o resimt şi ei.
Cele două modele masculine din reclama Danone sunt doar “gusturi” numerotate (000 – 001 şi
000 – 0002) şi folosite într-un pseudo-joc al seducţiei.
Oana V.
CHIAR ASEARA AM PRINS UN VIDEOCLIP PUBLICITAR IN CARE LIVIU VARCIU FACEA RECLAMA LA VIITOAREA SA EMISIUNE, "ROATA NOROCULUI". EXISTA 3 VARIANTE ALE ACESTEI RECLAME, IAR INTR-UNA DIN ELE LIVIU II PUNE INTREBARI DE CULTURA GENERALA UNEI TIPE, CARE, NU, NU E BLONDA, DACA AVEATI DUBII... DA AIA NISTE RASPUNSURI DE MORI. MESAJ SUBLIMINAL: FEMEILE SUNT PROASTE. DE CE NU APARE UN BARBAT IN LOCUL EI, SPRE EXEMPLU? CUNOASTEM RASPUNSUL...
RăspundețiȘtergereOricum ar fi, Danone sarut de ciocolata cu menta este super seducator! Pentru o pensionara iubitoare de ciocolata tanarul din spatele reclamei nu mai conteaza...Evident, e doar parerea mea...Conteaza intr-adevar asa numitul background...De pilda, in clipa de fata nu reusesc sa-mi aduc aminte la ce este reclama aia care incepe cu "Eu zic ca-i bine sa-i mai lasam sa se cunoasca.../ Dar deja s-au cunoscut.../O sa avem un nepotel!" Asta pentru ca imi place la nebunie povestioara, dar nu e bine ca mi s-a sters produsul din minte...Prea multa filozofie...Cu reclama sau fara, abia astept sa-mi mai iau un Danone Cremosso Sarut de ciocolata cu menta
RăspundețiȘtergere