Prima reclamă începe cu imaginea clasică pe care nu ai cum să nu o adori: el în canapea mâncând seminţe iar ea calcând şi visând la o maşină de spălat din posibilele câştiguri de la Nutline. Visul îi este curând spulberat de raționamentul practic al sprijinitorului de canapea… mai bine îşi ia o plasmă, că de spălat, poate să spele şi singură - chiar o convinge cu promisiunea ca îşi va putea vedea telenovelele mai bine pe plasmă...Câtă logică şi raţiune…aproape m-a convins…
Renunţând la mașina de spălat, femeia apare în a doua reclamă cu chef de distracţie. Sprijinitorul de canapea- nu vreau să-l jignesc, departe de mine, dar nu am văzut că ar avea alt rol în aceste reclame- vine iar cu o soluție salvatoare. Păi în loc să dea bani pe distracţie în oraș cu fetele, nu mai bine vin ele acasă, le cumpără din marea lui generozitate un suc la 2l în timp ce fetele se distrează spălând haine călcând şi făcând o mazăre ca lumea- distracţie la care bineînţeles visăm cu toate, căci ce poate fi mai relaxant decât treburile casnice...
Şi, da știu…e amuzant, s-a vrut o ironie, caricaturizarea unor personaje etc. M-am prins de ideea sclipitoare, inovatoare şi săraca de ea neapreciată de o „feministă rigidă”ca mine, dar dragi minți luminate şi creative din publicitate misoginismul este amuzant doar pentru misogini, în rest este jignitor şi revoltător.
Miruna M.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu