joi, 1 decembrie 2011

RCA Asirom


Link Reclama: AICI

Uau! Cineva a luat sintagma “sexul vinde” mult, mult prea în serios. Într-adevăr, nimic nu m-ar putea convinge mai tare să închei o poliță RCA (obligatorie!!!) decât doua femei îmbrăcate sumar care se ciocnesc cu mingiuțele medicinale. Pentru că – nu-i așa ?- se poate întâmpla ca în timp ce mă deplasez boing–boing pe mingiuța mea albastră, îmbrăcată în lenjerie sexi si cu ciorapei plasă, să fac poc-poc, cu o altă fetiță așaa... ca mine. Mare noroc cu cei de la Asirom că mi-au explicat așaa... pe înțelesul tuturor, cum trebuie să scot polița de asigurare din ciorăpel sau chiloțel și să încerc să mă înțeleg cu ea așaa... ca între fetițe. Iar dacă nu reușim vine tanti polițista din fanteziile tuturor – femei și bărbati, că nu facem discriminare de gen aicea - și ne... rezolvă ea. Ce bine tu, fată, că am înțeles și noi, în sfârșit, ce-i cu RCA-ul ăsta!

Alice C.

19 comentarii:

  1. Imi place textul; foarte mult.

    Felicitari pentru initiativa! Sper sa captati atentia unor doamne si mai ales domnilor din publicitate; mai sper ca efortul vostru sa prinda ecouri puternice.

    Va multumesc; era si timpul sa spunem ceva.

    Cu drag, Alina

    RăspundețiȘtergere
  2. Reclama 2 in 1: dupa ce ca e sexista, mai e gandita (?!) si dupa stereotipul soferitei neputincioase...

    RăspundețiȘtergere
  3. De fapt cred că reclama se adresează în special bărbaților și deci explicațiile sunt pentru ei.

    Nu are nici o logică faptul că în articol se pleacă de la idea că sexul vinde, dar se ajunge la concluzia că reclama explică femeilor cum e cu RCA-ul. Și am văzut greșeala asta ( una sugerează premizele, dar concluziile sunt complet ilogice ) și în alte articole.

    Ați fi putut spune că este exploatată imaginea femeii sau că sunt jigniți bărbații fiind considerați așa de proști.
    Ați fi putut găsi o grămadă de reclame mult mai ofensatoare ( vezi alea de pe la soluțiile de curățat sau unele de pe la bere ) și care au avut audiență mult mai mare.

    Și nu, nu iau apărarea reclamei din acest articol. Încerc doar o critică constructivă asupra modului cum a fost scris.

    Consider site-ul acesta o idee excelentă, dar aplicarea ei lasă mult de dorit. S-a ajuns doar la un feminism stupid care nu face altceva decât să întărească stereotipurile despre femei.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Alex "Nu are nici o logică faptul că în articol se pleacă de la idea că sexul vinde, dar se ajunge la concluzia că reclama explică femeilor cum e cu RCA-ul."

    Alex, articolul este ironic. Toate articolele de pe blog sunt ironice, sarcastice, reduc lucruri la absurd...asta este scopul blogului, nu este un blog academic de analiza media, nici macar unul de opinii editoriale. Scopul este sa oferim un raspuns in baza reclamelor iar reclamele asta merita: sarcasm, ironie si reducere la absurd.

    RăspundețiȘtergere
  5. Alex, ne poti spune cum blog-ul acesta, desi o idee excelenta, promoveaza un "feminism stupid care nu face altceva decât să întărească stereotipurile despre femei"?

    Sunt de acord, exista reclame care ofenseaza si barbatii. Problema de fond este urmatoarea: daca reclamele jignesc femeile, daca reclamele jignesc barbatii, cum ajungem sa lansam reclame care dau palme consumatoarelor/consumatorilor?!

    "Analiza" reclamei este sarcastica. Nu merita altceva. Concluzia ironizeaza tocmai "coerenta reclamei". Conducatori auto sunt si femeile, si ele incheie polite RCA. Daca asa stau lucrurile, cum crede Asirom ca reclama respectiva va determina femeile sa incheie asigurari la ei?! Urmeaza poate o alta reclama cu barbati, pentru femei?!?!

    RăspundețiȘtergere
  6. Iaics, ce bine ca exista blogurile astea de critica feminista, sa vedem si noi ca intr-adevar stereotipurile despre feministele stupide si frustrate se confirma! Publicitatea e nasoala, dar feministele sunt si mai nasoale! Adica poate ar fi ok, daca n-ar fi feministe si nu ar critica...
    Iaics, bleax, imi iau jucariile si plec!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Alice I.
    Dacă reclama zice una și se adresează unui target, interpretarea ei pe dos și asocierea ei unui alt target nu e nici ironie, nici reducere la absurd și cu atât mai puțin sarcasm. Sau poate mi-au scăpat mie toate astea. :)

    @Oana Baluta
    Prin întărirea stereotipului că femeile nu prea au legătură cu logica. Și nu, nu cred că este adevărat. Dar din păcate multe articole de aici vor parcă să o confirme.

    Și chiar dacă și femeile cumpără anumite produse asta nu înseamnă că sunt incluse în tagetul tuturor reclamelor pentru acel produs.
    Am mai spus asta, am afirmat și că reclama respectivă nu se adresează femeilor ( și asta chiar pe baza textului din articol ) deci nu încearcă să le convingă de nimic. Totuși tu repeți prostia asta:
    cum crede Asirom ca reclama respectiva va determina femeile sa incheie asigurari la ei?!".

    Probabil că tu te-ai blocat pe fraza "feminism stupid care nu face altceva decât să întărească stereotipurile despre femei", iar restul comentariului meu nu a mai contat. Logic ar fi fost să răspunzi la argumente nu să repeți motivul care m-a determinat să cataloghez articolul în felul acesta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga Alex, in primul rand mi se par foarte amuzante analizele de tipul „ce a vrut sa spuna poetul” – well, in cazul de fata „poetul” este in viata si iti confirma faptul ca acest comentariu este un pamflet.

    Mie mi se pare ca tu te-ai blocat pe ideea “reclama asta nu se adreseaza femeilor” apoi ai citit si gandit toate comentariile in functie de asta. Dar nu pot sa nu ma intreb de unde atata siguranta asupra acestui fapt, daca nu tot din stereotipuri ieftine de genul “daca e despre masini e pentru barbati”. Eu vad doua, ba chiar trei femei in aceasta reclama, DOAR femei, deasupra carora apar mesaje cu instructiuni “in caz de accident”. Poti sa ma condamni daca am impresia ca reclama aceasta incearca sa mi se adreseze mie si altor femei, in postura (gandita de ei) de cumparatoare mai “naïve”, care au nevoie de mai multe explicatii, mai “pe intelesul lor”? Probabil dintr-un egocentrism nemasurabil tind sa am impresia ca toate reclamele pe care le vad la tv, in special cele la produse pe care chiar le folosesc, mi se adreseaza si mie, chiar daca nu fac neaparat parte din grupul tinta.

    Deci pana la urma nu iti inteleg problema – ceea ce te deranjeaza cu adevarat este ca m-am bagat si eu “ca musca-n lapte” si am considerat ca aceasta reclama mi se adreseaza si mie cand de fapt nu este asa? Sau prin faptul ca daca tu consideri ca nu mi se adreseaza, inseamna ca si eu am considerat acelasi lucru dar totusi am scris un comentariu tampit si fara logica doar ca sa scriu ceva? Oh, vai, saracii poeti masacrati la BAC, acum stiu cum s-ar simti daca ar fi in viata…

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Alex: Da, cred ca ti-au scapat unele argumente, o spun fara ironie. De asemenea cred ca miza centrala a blogului o ocolesti cat poti, de sentinte generale nu te feresti in schimb.

    Strict aici: articolul din primele 2 randuri cuprinde precizarea ca RCA e obligatorie, nu stiu ce target mai poti determina in contextul asta. Daca o reclama "vorbeste" cu barbatii nu inseamna ca numai ei sunt targetul unui produs...multe reclame vorbesc NUMAI cu barbatii, desi si femeile consuma produsele respective....de exemplu asigurarile ASIROM (Nu RCA care e obligatorie)

    Un scurt comentariu cred eu despre o minima decenta, vad ca se mai discuta aici: a fi sau nu in target-ul unui grup nu ar trebui sa ne scada sau sa ne creasca asteptarile de a fi tratate cu respect. Eu una nu inteleg, daca reclama este pentru barbati, gata, e liber la misoginism? Ma intreb cate reclame misandre la sampon si gel de dus pentru femei ati vazut vreodata...ca doar barbatii nu erau in target.

    RăspundețiȘtergere
  10. @alice calin
    Dar nu pot sa nu ma intreb de unde atata siguranta asupra acestui fapt
    Vezi că nu ai citit ce am scris eu ? Am specificat clar că din moment ce ești de acord că reclama se bazează pe idea că sexul vinde targetul nu poate fi decât unul.
    Dacă tu vi acum și-mi spui că reclamele cu femei dezbrăcate care încearcă să danseze provocator sunt pentru femei eu am să ajung la concluzia că n-am cu cine discuta și-mi văd de treabă.

    Poti sa ma condamni daca am impresia ca reclama aceasta incearca sa mi se adreseze mie si altor femei ...
    Da. Sau poate vrei să sugerezi că reclama la Milka este pentru vaci ?

    Probabil dintr-un egocentrism nemasurabil tind sa am impresia ca toate reclamele pe care le vad la tv, in special cele la produse pe care chiar le folosesc, mi se adreseaza si mie, chiar daca nu fac neaparat parte din grupul tinta.
    Să înțeleg că te jignesc reclamele copilăroase la ciocolată ? Sau producătorii de ciololată au voie să te considere un copil care nu prea știe pe ce lume trăiește ?
    Idea este că eu cred că trebuie să judeci reclama după ce zice și cui se adresează. Să te simți jignită când ținta e altă mi se pare ... copilăresc.
    Dar dacă tu vrei neapărat să o faci evident că nu te pot opri. Nu te poți aștepta să fi luată în serios totuși.

    Deci pana la urma nu iti inteleg problema
    Eu am crezut că am fost destul de clar. Idee blogului e excelelntă, dar aplicarea lasă mult de dorit.
    Sunt complet de acord că reclama comentată în acest articol este stupidă și merită criticată.
    Dar felul în care ai făcut-o nu ajută cu absolut nimic pentru că se poate arăta că nu ai priceput-o.

    @Alice I.
    cred ca miza centrala a blogului o ocolesti cat poti
    Ba eu cred că n-am ignorat-o deloc. Dar dacă tu consideri că inventarea de probleme și dușmani este mai utilă decât discutarea realității te anuț că te înșeli.

    de sentinte generale nu te feresti in schimb
    Ia pune degetul unde am făcut eu așa ceva ?

    nu inseamna ca numai ei sunt targetul unui produs
    Tu chiar comentezi doar ca să comentezi ? Era vorba de targetul unei reclame ( că doar reclama se discuta ) nu al produsului.
    Poți face deosebirea între ele ?

    a fi sau nu in target-ul unui grup nu ar trebui sa ne scada sau sa ne creasca asteptarile de a fi tratate cu respect
    Complet de acord și am spus că asta trebuia criticat în articol. Dar dacă unele se victimizează pe chestii inexistente cam care crezi că ar trebui să fie răspunsul și cât de în serios trebuie luate ?

    RăspundețiȘtergere
  11. @ Alex 1. Sentinte generale: "Feminism stupid, lipsa de logica in majoritatea articolelor etc".
    2. Fac diferenta target reclama/produs, ma intreb insa cat de independente crezi ca sunt- daca un produs are o reclama misogina pentru barbati si sa spunem una ne-misogina pentru femei, ce presupune firma producatoare? Ca eu ma voi gandi reclama asta nu e pentru mine, deci cu jignirea inainte, voi continua sa cumpar produsul pentru ca are si reclame pentru mine, in care, vai, nu ma jigneste? Nu vorbeste cu mine deci eu sa tac? Vorbeste despre mine, da, daca vorbeste despre mine imi permit sa cred ca putin macar vorbeste si cu mine sau ca ma priveste.
    3. A contracara orice critica cu "va victimizati" este o strategie ieftina. Of, sa nu spun ce ma jigneste, de teama stereotipurilor despre victimizare si feminism crispat...Este un blog de opinii. De opinii de consumatoare. Care se simt jignite de o reclama sau alta. Da, cu tupeu probabil ma astept sa fie luate in serios parerile lor. Daca tu crezi ca ele vad "chestii inexistente" mai ramai prin preajma...poate din muntele de "chestii inexistente" care se va aduna treptat pe blog vei putea vedea sau accepta o pietricica, doua, mai multe....sau poate din ce in ce mai multe. Cine stie?

    RăspundețiȘtergere
  12. Hmm, probabil ”targetul” (un cuvant renumit in limba romana cu nuante de bombardier) este format din persoane care stau in mod excesiv pe Internet si confunda visele cu realitatea. Este slabuta oricum, artificiala in mod excesiv si ma intreb sincer pe cine poate convinge.

    RăspundețiȘtergere
  13. @Alice I.
    1 - Cred că "sentințe" este "un pic" exagerat acolo. Dar trebuie să recunosc că este în ton cu restul răspunsurilor primite. :)

    2 - Atunci criticați produsul, nu inventați chestii pe seama reclamei. Și n-am zis nicăieri că trebuie să taci sau că trebuie să accepți produsul. De ce mă tot faci să repet afirmația asta ?

    3 - Nu era "orice critică". Autoarea articolului chiar se victimiza pe alocuri fără nici un motiv. Și nu este deloc practic să faci asta. Vezi fabula cu ciobanul care a strigat fără motiv că vine lupul. Iar acum faci și tu cam la fel. ( Vai, nici măcar nu mai puteți inventa motive să vă simțiți jignite. Îngrozitor. )
    Pentru mine e ilar că vă așteptați să fiți luate în serios cu un astfel de discurs.

    În ce privește muntele de "chestii inexistente" tare-mi este teamă că o să-l faceți așa de mare că n-o să se mai vadă de el tot "deșertul" din reclame. Din toate articolele pe care le-am citit aici doar reclama de la Delaco este criticată realist. Era și greu să nu fie, la "calitatea" la care au debitat-o fraierii ăia.

    Oricum, am spus ce aveam de spus. Chiar cred că un pic shimbată modalitatea de scriere a articolelor acestea ar avea success mai mare. Așa cum sunt scrise acum pe mine mă enervează pentru că desconsideră capacitatea cititorului de a pricepe ce este și ce nu este în reclamele respective.

    RăspundețiȘtergere
  14. @ Alex:

    Vad ca tii foarte mult la ideea ca femeile nu ar trebui sa se simta jignite si sa raspunda corespunzator (a se vedea coemntariul lui ALice C) daca nu se afla in targetul celor de la Asirom. Sunt femeie, feminista si imi place logica, asa ca as dori sa lamuresc ceva:

    In primul rand, in targetul produsului se afla sigur si femeile, ma indoiesc profund ca cei de la Asirom incheie polite RCA obligatorii doar cu barbati.

    In al doilea rand, as dori sa-mi explici cum poti separa un produs de reclama sa, dat fiind ca aceasta din urma a fost creata exact pentru acel produs, avand in vedere, prin urmare, publicul pe care vrei sa-l convingi sa-ti cumpere produsul. Nu asta e scopul unei reclame?

    In al treilea rand, indiferent daca femeile se afla in targetul reclamei sau nu, se simt jignite de aceasta reclama. Argumentul tau legat de cine e sau nu in target nu e relevant, pentru ca daca maine vei vedea la tv o reclama in care e folosit chipul tau intr-un context jignitor, te va interesa prea putin pentru ce public a fost creata reclama.

    RăspundețiȘtergere
  15. @Ioana D.
    Mă bucur că îți place logica, dar îmi pare rău să-ți spun că nu ai aplicat-o și când ai răspuns aici.

    Nu am spus că femeile nu ar trebui să se simtă jignite pentru că nu sunt în targetul produsului, ci în cel al reclamei. Adică nu lor li se dau mură-n gură indicații de utilizare a RCA-ului.
    Nu văd cum aș putea-o spune mai clar de atât.

    Nici nu vreau să separ un produs de reclama lui. Am spus deja că trebuia criticat produsul nu reclama, sau reclama pe motive întemeiate.

    Dar probabil că răspunsurile mele sunt mult prea lungi, pentru că văd că ori nu sunt citite or nu sunt pricepute. Așa că te rog să le recitești și să răspunzi la ce am scris, nu la ce ți se pare că am spus.

    RăspundețiȘtergere
  16. Sunteți siguri că această reclamă este făcută de ASIROM? Mi se pare puțin cam lungă pentru o reclamă și cam neprofesionistă. Nu sunt folosite culorile ASIROM pentru text...

    Nu că asta ar schimba cu ceva discuțiile de mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  17. @ Alex,

    Cred ca tu nu citesti comentariile pana la sfarsit... Reiau:
    Ioana: "Argumentul tau legat de cine e sau nu in target nu e relevant, pentru ca daca maine vei vedea la tv o reclama in care e folosit chipul tau intr-un context jignitor, te va interesa prea putin pentru ce public a fost creata reclama."
    Alex: "Nu am spus că femeile nu ar trebui să se simtă jignite pentru că nu sunt în targetul produsului, ci în cel al reclamei. Adică nu lor li se dau mură-n gură indicații de utilizare a RCA-ului."

    Reclama e misogina si ofensatoare, indiferent daca a fost gandita doar pentru barbati sau si pentru femei. Faptul ca femeile sunt incluse in target (si sunt, pentru ca daca produsul mi se adreseaza, si reclama mi se adreseaza) este o circumstanta agravanta.

    Dar poate e nevoie si de traducere: nu ma intereseaza cui i se adreseaza, ci faptul ca reclama asta e ofensatoare. Si nu pentru ca mi-ar explica procedura de urmat in cazul unui accident, ci prin modul in care o face: femeia e prezentata ca un obiect sexual calare pe mingiute saritoare, incapabila sa conduca si care are nevoie de invatamintele politistei desprinse din filemele erotice. Catuse le-a pus, mai lipsea sa le dea o palma peste fund!

    RăspundețiȘtergere
  18. @Ioana D.
    Cred ca tu nu citesti comentariile pana la sfarsit...
    Ba tu nu citești ..... :)
    Uite parte din primul meu comentariu:

    Nu are nici o logică faptul că în articol se pleacă de la idea că sexul vinde, dar se ajunge la concluzia că reclama explică femeilor cum e cu RCA-ul.
    ...
    Ați fi putut spune că este exploatată imaginea femeii ...


    În caz că n-ai priceput ( sau ai nevoie de traducere :) ), am specificat că se poate critica reclama. Și nu este misogină ( ce ar fi să nu mai inventezi și tu motive să te vaiți ), dar este ofensatoare și nu numai pentru femei.

    Am acuzat doar metoda asta tâmpită de a băga motive de ofensare unde nu sunt. Este ofensator pentru capacitatea mea de a pricepe un simplu filmuleț. Dar probabil că voi ( feministele ) considerați că astfel de metode vă ajută cu ceva sau vă fac să vă simțiți superioare, că văd că apar foarte des în argumentațiile folosite. Poate vrei totuși să pricepi că au exact același efect ca și reclama mai sus menționată la dorința ta de a cumpăra de la Asirom.

    RăspundețiȘtergere
  19. Alex,

    Ideea articolelor de pe acest blog este sa redea in mod ironic nemultumirile existente, nu sa scrie ca la gradinita: in aceasta reclama este exploatata imaginea femeii.

    Capacitatea mea de a explica acelasi lucru intr-o mie de feluri e limitata. Reciteste ultimul meu comentariu, in special ultimul paragraf si poate o sa intelegi intr-un final care e problema.

    RăspundețiȘtergere