Obiectificarea în întreaga ei splendoare. Sub aplauze si priviri încantate de ceea ce li se arată, femeia-suport de pahare îşi face intrarea “fermecător” în încăpere.
Mulţimea adunată este pregătită să deguste spumantul frumos turnat din capul modelului pentru că, nu-i aşa, spectacolul denigrator trebuie să aibă un final glorios. Paradoxal suntem invitaţi/invitate să bem un “spumant de colecţie”, un aparent produs de calitate într-o reclamă de o calitate indoielnica care reuşeşte în câteva secunde să ne reducă la simple purtătoare de pahare.
Suntem mai mult decât un trup. Publicitatea românească, din păcate, nu şi-a dat seama încă de asta.
Oana V.
Încep să cred că articolele astea sunt scrise doar ca să se facă mișto de capacitatea unei femei de a urmări și înțelege o reclamă.
RăspundețiȘtergereSau poate există o altă explicație pentru care în reclama asta spumantul nu a înlocui rochiile manechinelor, încercând să sugereze idea că se bucură de aceeași exclusivitate, ci a transformat femeia în "purtătoare de pahare" ?
Iar ultima propoziție mă face să cred că autoarea nici măcar nu a priceput că nu-i o reclamă românească. Sau poate nici nu s-a deranjat să-i urmărească și sunetul ?
Sper totuși că măcar a urmărit conținutul, deși eu n-am văzut nicăieri "spumantul frumos turnat din capul modelului".
Comentariul meu vizeaza intregul continut al blogului si in generat tot ce are legatura cu felul in care marketingul este practicat, atat la noi cat si in afara. Simplu spus, unde nu este imaginatie, un san, o fesa sunt intotdeauna la indemana. Fiind ipocrit plasate in cutia cu tabuuri, cu toate ca tarabele sunt pline de asemena imagini, fesele si sanii raman in mintea privitorului (cred specialistii), iar creatorii de publicitate de mana a zecea cu asta au ramas de la cursurile facute, probabil, printre petrecerile de Bamboo (cel putin rezultatul la asta ma trimite cu gandul). In concluzie, ce ziceti de reclama care are in rolul principal o gaiana si un telefon mobil - mie mi se pare una foarte reusita. Dar de, pentru asta iti mai trebuie si imaginatie. In schimb, pentru a dezbraca o femeie nu ai nevoie de multa minte.
RăspundețiȘtergere@Alex: reclamele sunt comentate, uneori, pe un ton mai mult sau mai putin ironic, tocmai pentru a sublinia faptul ca publicitarii "fac misto", prin reclamele lor, de consumatori si mai ales de consumatoare. Intelegem perfect ceea ce vor sa transmita reclamele, avem o problema cu MODUL in care transmit. Faptul ca am ales sa le ironizam in loc sa le disecam si sa le analizam prin diferite metodologii academice este ceea ce te deranjeaza? Pentru ca, vezi tu... noi avem impresia ca nu merita mai mult decat sarcasm si ironie.
RăspundețiȘtergere@Alice Calin
RăspundețiȘtergereExplică-mi te rog și mie cum "face mișto" reclama asta de consumatorii produsului ?
S-a înlocuit un produs exclusivist cu un alt produs care se dorește să pară exclusivist.
Dacă era înlocuit un Rolex cu o sticlă de vin se făcea mișto de cutia ceasului ?
Sau faptul că apare o femeie fără haine pe scenă vă deranjează pe voi ?
Problema e la voi atunci. Nu în reclamă.
Sau poate faptul că pare că femeia duce paharele alea ?
La fel problema e la voi și nu în reclamă.
Chiar îmi plac articolele ironice și/sau sarcastice, dar astea de pe site ( deocamdată ) nu se încadrează în categoria asta.
@Alex "Sau faptul că apare o femeie fără haine pe scenă vă deranjează pe voi ?
RăspundețiȘtergereProblema e la voi atunci. Nu în reclamă."
Nu, problema nu e la noi. S-au scris tomuri intregi despre obiectificarea si sexualizarea excesiva a femeilor din media in general si publicitate in special, analize privind modul in care obiectificarea femeilor(despre care s-a scris in articol)oglindeste si perpetueaza relatiile de putere dintre genuri si despre consecintele pe care le are in plan social. In nici un caz nu este un subiect care se rezolva simplu cu "problema e la voi", nu se rezolva asa facil cel putin in spatii culturale in care este studiata si analizata cu seriozitate aceasta problema.
Informatii despre o analiza recenta mai generala privind rolurile de gen din mass-media romaneasca se gasesc aici:
RăspundețiȘtergerehttp://blogul-medusei.blogspot.com/2011/09/cum-apar-femeile-in-mass-media-si.html
ce-o fi exclusivist in reclama asta, nu vad. mai curand kitsch. o masca aruncata, amintind de carnavalurile din Venetia, o peruca sugerand nobletea si niste oameni plictisiti de ei insisi. iar produsul este un vin spumant din Italia (nu Franta, unde sa zicem) cu nume englezesc. ma rog, in Romania, e de ajuns sa arunci cateva haine, un candelabru si lasi impresia de distinctie :)))
RăspundețiȘtergerenu exista decat un singur tip de vin spumant exclusivist (adica sampanie), cel din Champagne (duh!), restul sunt imitatii, sau produse in stil ”industrial”, ca cel din reclama :D.
Interesant cu discutia s-a mutat (a fost mutata) spre vinuri :)) ... mai da-le incolo de femei cu problemele lor cu tot!
RăspundețiȘtergerewrong, tema mea este impresia de exclusivitate. legatura fiind evidenta, din moment ce produsul e cam de doi bani, au recurs la ”trucuri” ieftine, fiindca nu pot invoca calitatea. sau, cum sa fraieresti un cumparator, pentru a cumpara o sampanie de 60 de lei, aceeasi calitate ca una de 20, sa zicem...
RăspundețiȘtergereAlex, bine ai spus "S-a înlocuit un produs exclusivist cu un alt produs care se dorește să pară exclusivist. Dacă era înlocuit un Rolex cu o sticlă de vin se făcea mișto de cutia ceasului ?". Deci femeia e in opinia ta un produs. Bine ca ne-am lamurit cu asta si ca ai demonstrat chiar tu ca femeia tine loc de produs si nu persoana. Si faptul ca femeia e exclusivista nu o face mai mult sau mai putin persoana atata vreme cat e tratata ca un obiect.
RăspundețiȘtergere@Alice I.
RăspundețiȘtergereNu, problema nu e la noi.
Cu asta mi-ai confirmat atât că nu ai priceput reclama, cât și că ai probleme cu nuditatea.
Pari să susții că pentru tine asta:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Nud_%28pictur%C4%83%29
este echivalentă cu obiectificarea femeii și ar trebui interzisă. Și dacă nu-i așa te invit să-mi spui de ce.
Asta oricum n-are legătură cu reclama discutată pentru că nu apare nici un nud acolo, ci o femeie cu o altfel de "rochie". Faptul că tu vezi doar ce este în spatele rochiei este pur și simplu doar problema ta, sau a celor cu această limitare.
Pentru tine ( voi ) reclama nici nu este importantă. Trebuia ca acest site să se limiteze doar în a spune NU apariției femeilor în spoturilor publicitare. Nu are nici o legătură cu ofensarea sau cu drepturile egale cu bărbații.
@Mihai Zodian
ce-o fi exclusivist in reclama asta, nu vad
Probabil tu trăiești la un nivel la care prezentările de modă fac parte din cotidian și astfel îți scapă ce vrea să transmită reclama.
Dacă a reușit sau nu e chestie de interpretare.
Mie îmi place idea pe care este bazată și n-are nici o legătură cu ce se plâng fetele astea pe aici. Dacă tu vezi vreo legătură te invit să o prezinți. :)
Apropo, reclama-i în italiană, nu în franceză, deci marea ta descoperire că vinu-i franțuzesc nu italian este complet pe lângă subiect.
@Irina Ilisei
Deci femeia e in opinia ta un produs.
Asta-i afirmație de pus în ramă. Inteligența dvs. este orbitoare stimată d-șoară. Ce păcat că în felul ăsta n-o prea vede nimeni.
@Alex cred ca ai nu inteles deloc mesajul meu si repeti aceeasi idee ca raspuns in fata oricarui fel de critici, de parca repetitia demonstreaza ceva.
RăspundețiȘtergereIntentiile sunt irelevante, noi discutam rezultatul, care poate fi bun sau prost indiferent de cine ce si-a propus.
Daca ai incerca sa vezi despre ce produs este vorba, ai observa usor (guagle rulz), ca se refera la o sampanie italiana, o chestie recenta.
Pentru a intelege referinta la franceza, nu se leaga de limba reclamei, se refera la originea produsului. Un pic de cultura generala, niste calugari din Champagne, in Evul Mediu... De-aici, un bautor care chiar ar fi rafinat nu ar bea o chestie ciudata, imbuteliata industrial ca produsul respectiv si cu denumirea in engleza.
Confunzi ciocoismul cu exclusivismul, ca multi romani. Si din nou, cum produsul este de doi bani (guagle helps here also), au pus o femeie goala. Altfel spus, o smecherie care sa justifice un pret imens.
@Mihai Zodian
RăspundețiȘtergererepeti aceeasi idee ca raspuns in fata oricarui fel de critici
Inutil, din moment ce se răspunde la altceva decât zic eu.
Dacă tot susții că am repetat aceeași idee, de ce nu răspunzi la ce am zis, nu la probleme inventate ?
Intentiile sunt irelevante, noi discutam rezultatul
Probabil tu discuți rezultatul ( pe alocuri ), articolul discută altceva. Și asta era problema mea.
Daca ai incerca sa vezi despre ce produs este vorba
Este irelevant despre ce produs este vorba. Putea să fie și ultima poșircă din ultima bodegă dintr-o țară din lumea a 3-a.
Se discuta reclama și cât de ofensatoare pare ea pentru unele femei. Io-te că iar m-am repetat. Poți să adresezi problema asta sau va trebui s-o mai repet o dată ?
Pentru a intelege referinta la franceza, nu se leaga de limba reclamei, se refera la originea produsului
Mda. Acolo mi s-a părut că susții că vinul din reclamă e francez. Greșeala mea.
Dar faptul că spui că doar vinul spumant produs la Champagne este exclusivist mă face să cred că discuția asta este oricum inutilă. Se pare că nu numai că nu pricepi scopul unei reclame, dar te și lași păcălit de promovarea brand-ului francez. Sau poate susții și că singurul producător de copiatoare de calitate este Xerox.
Confunzi ciocoismul cu exclusivismul
Te înșeli. În schimb se pare că tu nu mai poți aprecia o simplă reclamă de grija românilor care se ocupă cu mersul pe la prezentările de modă.
Si din nou, cum produsul este de doi bani (guagle helps here also), au pus o femeie goala.
Și din nou, nu numai că produsul este irelevant, dar în reclama respectivă nici nu apare nici o femeie goală. Dar până la urmă fiecare vede ce-și dorește. ;)
@Alex ce inseamna "probleme inventate"? tot "argumentul" tau a inceput cu o referinta la exclusivitate, un concept pe care nu l-ai inteles. de aici si raspunsul, dincolo de faptul ca un public exclusivist nu va bea acest vin.
RăspundețiȘtergererezultatul ese reclama ca atare.
produsul este foarte important fiindca determina caracteristicile reclamei. sunt produse recunoscute care nu au nevoie sa faca apel la clisee ieftine.
comparatia intre Xerox si vinuri este ciudata. sunt marci, nu branduri. apoi, calitatea aici este legata de vechime, ceea ce nu este valabil pentru copiatoare. si in cele din urma, nu am zis ca acest produs este de doi bani fiindca nu provine din Champagne, fiind un exemplu retoric de marca ce se vinde de la sine, preferata de consumatori exclusivisti pe care i-ai adus in discutie fara sa intelegi subiectul si sufieicent de cunoscuta presupuneam eu pentru a servi ca reper, ci pentru ca este industrial (e produs altfel), ceea ce la vinuri conteaza.
pica rau la raportul calitate (mica)/pret (mare), de unde si concluzia. argumentul tau fiind?
@Mihai Zodian
RăspundețiȘtergerece inseamna "probleme inventate"?
Tu ai citit comentariile mele sau ai comentat doar ca să mă anunți că vinul din reclamă nu e chiar de top ? Văd că oricum tot nu ai priceput ce ți-am răspuns că îi dai înainte cu calitatea vinului și cu modul lui de preparare. Nu aia era discuția, deși am greșit și eu lăsându-mă antrenat în subiectul acesta.
tot "argumentul" tau a inceput cu o referinta la exclusivitate
Recitește și poate ai să pricepi că nu-i așa. Încercam doar să explic ce vrea să "facă" reclama asta. Și dacă nu-ți place termenul "exclusivitate" asociat cu o prezentare de modă înlocuiește-l cu "un anumit mod de viață". Adică așa cum reclama aia stupidă la Unirea încearcă să o asocieze cu consumatorii de genul colegilor lui Dorel, așa vrea reclama asta să asocieze vinul respectiv cu persoanele care merg pe la prezentări de modă.
sunt produse recunoscute care nu au nevoie sa faca apel la clisee ieftine
Tu pricepi scopul unei reclame sau comentezi doar ca să te afli în treabă ? Dacă era recunoscut cu o anumită caracteristică nu mai era nevoie să se încerce poziționarea lui pe o anumită piață și-i făceau probabil doar reclamă de reamintire.
comparatia intre Xerox si vinuri este ciudata.
O să ignor faptul că habar nu ai că "marcă" și "brand" sunt de fapt sinonime ( hint: care-i traducerea din engleză a termenului "brand" ? ).
Comparația ar fi ciudată dacă aș fi făcut-o cu adevărat. Dar eu nu am comparat vinurile cu Xerox ci am comparat gradul de recunoaștere a brandului "Champagne" pe piața vinurilor cu gradul de recunaștere a "Xerox" pe piața multifuncționalelor. Și probabil tu crezi că multifuncționalele au apărut cam în aceeași perioadă cu vinurile, din moment ce compari vechimea lor. :) Dar dacă compari momentul apariției produsului pe care-l reprezintă cu momentul apariției brandului o să contanți că "Xerox" și "Champagne" sunt chiar foarte asemănătoare. Acesta-i și principalul motiv al notorietății lor.
pica rau la raportul calitate (mica)/pret (mare), de unde si concluzia. argumentul tau fiind?
Pentru ultima dată, eu n-am comentat calitatea vinului. E chiar așa de greu de priceput ? Citești doar propozițiile care ți se par că susțin așa ceva și ignori restul ? Nu înțelegi expresii ca "încearcă să asocieze", "putea să fie și ultima poșircă",... ?
Ești așa de blocat pe "exclusivist" sau pe vinul ăsta că nu mai poți să urmărești un argument ?
De fapt ai ceva de spus legat de cum e scris articolul sau continui să crezi că trebuie să mă înveți ce înseamnă "exclusivit" ?
1. tu ai facut reclama
Ștergere2. apari si tu in reclama
3. ai importat posirca
lasa vrajeala, reclama e o penalitate care insa isi atinge scopul, transforma o bautura de doi bani intr-o bautura de trei bani.
@S-au scris tomuri intregi despre obiectificarea si sexualizarea excesiva a femeilor din media in general si publicitate in special, analize privind modul in care obiectificarea femeilor(despre care s-a scris in articol)oglindeste si perpetueaza relatiile de putere dintre genuri
RăspundețiȘtergereChiar crezi bazaconiile astea? Objectivizarea ptiu de fapt obiectificarea( exista cuvintul asta in limba romana?)si sexualizarea excesiva a femeii, sint niste "concepte" golite de orice sens .Limba de lemn in stil politicianist. Voi luati documentatia asta de pe net , o traduceti si o dati pe piata sau o treceti macar putin prin filtrul ratiunii? Cum adica obiectivare? Cine imi poate spune mie sau oricarei alte persoane cum sa percep si eventual sa si prezint femeia intr-o pictura , fotografie , inregistrare video si orice alt fel de mod de exprimare vizuala? e liberul meu arbitru , perceptia mea. Daca eu vad in femeie doar sani , cur , organ genital care e problema? Tre sa ma intereseze neaparat parul , sau unghiile de la picioare , sau intelectul? Poate e irelevant pentru mine.Reciproc pentru o femeie , e dreptul ei cum il percepe pe barbatul din fata ei.Ar fi nedrept doar daca femeia respectiva ar fi cumva constrinsa sa-mi ofere sanii, curul , organul genital eventual si cu o portie generoasa de munca casnica neremunerata.Dar daca nu exista constrigere care e problema cu obiectivarea? Atit in cazul perceptiei singulare a unui individ cat si in cazul unui produs ca acest clip publicitar care se adreseaza unei mase mai mari ( sau mai mici) de indivizi? Sau chestia cu "sexualizarea excesiva" alta bazaconie! Ce inseamna sexualizare excesiva ? Cine hotaraste cind e si cind nu? De unde si pina unde e? Daca e acoperita din crestet pina in talpi si i se vad doar ochii nu mai e sexualizare excesiva ?? Chiar ca aveti un complex cu nuditatea!Daca in reclama ar fi prezentata femeia ca o demoazela neajutorata din evul mediu , care nu era in stare de nimic si trebuia s-o ajute Cavalerul Negru( sau Rosu , sau Verde dupa caz)si careia nu i se vedeau decat piciorusul , fata si mainile , ar fi mai bine? Pai practic e acelasi lucru , acelasi en de spalare de creier si de discriminare. In trecut femeilor li se spunea cum trebuie sa se poarte de catre preoti care hotarau si cum trebuie sa fie prezentata femeia in arta ca sa nu fie prea scandalos( asa ca acopereau cu mortar fresce antice care prezentau nuditatea) acum li se spune cum sa se poarte de catre feministe . E practic acelasi lucru. In trecut niste preoti idioti "corectau" niste opere de inestimabila valoare conform preceptelor lor morale , acum feministele isi dau cu parerea despre cum ar trebui sa fie prezentata femeia in niste reclame comerciale ca sa nu cumva sa fie prea obiectivata si prea sexualizata.