vineri, 22 iunie 2012

Skol

Ne-au fost semnalate aceste două reclame de o cititoare (multumim, Christinne). Reclamele la bere sunt deseori prezente pe acest blog. Ştiţi reţeta: stereotipuri misogine+imagine pahar de bere= reclamă bere. Creativitate? Eh…Nu mă aşteptam la mari surprize.

    Primul spot nu a ieşit din tipar. El, stresat, sărmanul. Ea, partenera, plânge. El este preluat de către o asistentă zâmbitoare şi păşeste într-un centru de tratament imaginat de minţile băieţilor adolescenţi (care, teoretic, nu prea consumă bere). Domnul nostru stresat este fericit în raiul ăsta: asistente zâmbitoare, fotbal, maşini şi aparate de zbor (aţi prins ideea: bărbaţii, mari exploratori, cuceritori, veşnic cu gândul la păpuşile soldăţeşti zburătoare cu care se jucau când erau mici, etc, etc). La final, un pahar de bere cât o piscină. Exact. Atât de simplu.



Eu sugerez partenerei domnului să scape mai uşor: să meargă la buticul din colţ, să-i cumpere adolescentinului o bere (orice bere, dar să fie în recipient MARE), să închirieze orice film cu Superman şi să-i deschidă TV-ul la EURO 2012. Apoi să îşi facă bagajele şi să plece, lăsând în urmă un bilet: “Ţi-am lăsat bere şi filme pline de zbor super-eroic la îndemână. Eu nu te doream erou zburător, eram mai mulţumită dacă spălai ieri vasele. Pentru fotbal: a început EURO 2012. Poate vrei să vezi un fotbal ceva mai bun decât cel din meciurile campionatului românesc, la care te tot uiţi şi pe care le tot comentezi.  Pentru accesarea de “asistente drăguţe şi disponibile” mii de site-uri şi zeci de reviste îţi stau la dispoziţie. Nu te gândi că le poţi găsi cu adevărat în spitale. Acolo muncesc femei pe un salariu de mizerie ca să ajute nişte oameni, n-au timp şi chef să îndeplinească fantezii restante din pubertate. Bere beau şi eu, nu pari să observi asta.  Îmi pare rău că eşti stresat, eu te-aş fi ajutat, puteam să ne mai plimbăm prin parc, să bem o bere la o terasă şi să zâmbim, împreună! Sper să văd într-o zi şi reclame la bere cu asemenea imagini. Numai bine.”
De fapt, nu cred că trebuie să îi sugerez partenerei domnului nimic. Cred că ştiu de ce plânge. Plânge de ciudă că a întâlnit un asemenea bărbat imatur şi de nervi că a trebuit să mai şi piardă trei ore pe drum până la centrul de tratament.



Al doilea spot merge aproximativ în aceeaşi direcţie, dar cu o cireaşă pe tort la final. Sunt dispusă să pariez că miza palmei date leşinatului a fost obţinerea unor reacţii de tipul: “hăăăă, hăăă, hăăăă, genial, frate!”. Nu de alta, dar “bărbaţii adevăraţi” nu leşină, ei doar râd şi "se refac zilnic" cu ajutorul poantelor  perimate, se holbează prostesc la orice manifestare erotică şi trăiesc extaze în faţa paharelor de bere uriaşe (vezi spotul anterior). Mda.

"Pentru refacerea zilnică a stereotipurilor despre bărbaţi şi femei, beţi Skol"

Alice I.

2 comentarii:

  1. Cu placere, oricand... Dar noua reclama la EFIX? Ce legatura au servitoarele in uniforma frantuzeasca, sa zic asa?

    http://www.youtube.com/watch?v=yl3vtN0kCC8

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar zilele trecute ne-a scris cineva in legatura cu reclama le EFIX...nu va scapa necomentata;)

      Ștergere