luni, 12 martie 2012

Rival

Reclama aceasta ne-a fost propusă într-un comentariu aici pe blog. Am vizionat clipul. Mărturisesc sincer că am rămas fără cuvinte timp de câteva minute. Am deschis Word-ul si am privit foaia albă. Întrebarea obsesivă care se învârtea prin capul meu era „O, Doamne! De unde să încep?”
Păi, să începem cu începutul care este unul clasic: el vine de la muncă, ea acasă împăturește haine. Nici nu ajunge bine bietul om acasă, că zgripturoaica de nevastă îl ceartă că nu a terminat cu buruienile. Bărbat muncitor si perseverent, îi spune că mai durează si că mai are de lucru. Nu vă îngrijorați, nu e cazul să il compătimiți încă. Buruienile de care tot trage sunt de fapt femei semi-dezbrăcate, gata să servească bere, să facă masaj și, ce să mai lungim, să facă orice pentru fermierul harnic. Da, ați înțeles bine: în reclamă femeile apar ca buruieni. Le-au și numit: Pălămida, Mușețel și Romanița. Prins în fantezia asta bărbatul subliniază importanța muncii sale - pălămida ( a se citi femeia blondă) au niște frunze (a se citi sâni) foarte mari.
Buun. Acum hai să vedem, au jignit femeile în halul acesta pentru a convinge bărbații (mă îndoiesc sincer că au crezut că pot convinge vro femeie după ce le-au făcut buruieni) să cumpere un erbicid... Mă întreb dacă au gândit vro dată cu voce tare chestia asta. Poate dacă ar fi făcut-o și-ar fi dat seama de absurdul si ridicolul ideii.
Din punctul meu de vedere reclama aceasta este un exemplu foarte bun despre cum lipsa de creativitate este suplinită cu misoginism. Altfel, zău că nu înțeleg de ce ai nevoie să umilești femeile pentru a putea vinde un erbicid În plus, este un exemplu foarte bun pentru iluzia ca sexismul vinde.

Miruna M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu